maanantai 23. heinäkuuta 2018

Voihan kitkemisvimma



Voihan kitkemisvimma!
Näitä Nepalinhanhikkeja olen istuttanut tähän varmaan kolme kappaletta. 
Viime vuonna ihmettelin, kun näitä ei näkynyt.
Tänä vuonna tajusin, että olen kitkenyt näitä pois luulleen tämän lehtiä metsästä levinneeksi keltakukkaiseksi kasviksi. No voihan!

Nyt yksi kukassa ja harmittaa kitkemisvimma! Tänä vuonna olen ollut paljon rauhallisempi kitkemisten suhteen... Ja olen huomannut, että se kannattaa... Kuolleeltakin näyttänyt kasvi saattaa virota. Kasvamisrauha julistettu Mutamäelle. 

Niin kaunis Nepalinhanhikki. Yhtä kaunis kuin ostaessani ihastuin tämän kukkaan. 
Saa rehottaa :)



10 kommenttia:

  1. Auts, ja voi harmi. Minä kitkin pois kaikki arovuokot, ja olen tuhonnut täältä monta muutakin kasvia. Eihän sitä mitenkään voi joka kasvin juuressa olla nimikylttiä, ja jos on niin silloin se jossain vaiheessa kulkeutuu kuitenkin jonnekin roskakasaan. Tuo nepalinhanhikki on kyllä kaunis kasvi niin väriltään kuin kasvutavaltaankin.
    Mukavaa alkanutta viikkoa!

    VastaaPoista
  2. Meiltäkin on Nepalinhanhikit kadonneet...

    VastaaPoista
  3. Nepalinhanhikki on todella suloinen!
    Ja näin siskona voisin kauniisti ja rakkaudella kehoittaa kasvurauhaa myös siirtämisien suhteen. <3 Olet ehkä liian ahkera ja nopea, mitä tietenkin työssäsi ja lasten kanssa tarvitaankin. Mutta kasvien suhteen kannattaa olla hieman hidastempoisempi ja jopa laiskempi. Eli ole luvan kanssa laiskempi ja ala vain ihmettelemään, mitä pihalla tapahtuu. <3 <3 <3 <3

    VastaaPoista
  4. Kaunis on hanhikkisi ja harmi että kitkit osan pois . Minun sisareni kerran vuosia sitten kehui ja näytti minulle isoa sankoa minkä oli kitkenyt täyteen. Kehoitti katsomaan penkkiä mikä oli " rikkaruohoista " vapaa. Minä katsoin sankoon ja sanoin että siinä on sitten sinun harjaneilikkasi . Kyllä siskon ilme oli katsomisen arvoinen . No hän nyt ei ollut mikään neropatti puutarhan suhteen muutenkaan. Kyllä sitä on kiva muistella vielä vuosienkin päästä.

    VastaaPoista
  5. Käy kurkkaamassa blogissani on aivan ihana punainen ritarinkukka kuvattuna edellisessä postauksessa. Punaistahan toivoit.

    VastaaPoista
  6. Sellaista sattuu välillä. Viime kesällä onnistuin hävittämään istuttamani pampaheinän pienen alun, kun "kitkemisvimmassa" kuvittelin sen olevan tavallista heinää. Samantien tuli sellainen "Hups"-fiilis. Pieni maltti on hyvästä :)

    VastaaPoista
  7. Jos yhtään lohduttaa niin kitkin morsiusleinikin pois rikkaruohona. Ja onneksi muita en välttämättä edes tiedä kitkeneeni, vain ihmettelen kasvien häviämistä...

    VastaaPoista
  8. Välillä on minullakin kitkemiskäsi ollut vähän liian nopea. Tänä vuonna kun en ole ehtinyt niin paljon kitkeä, on penkeistä noussut kaikenlaista ihmeteltävää😊

    VastaaPoista
  9. Ai kun on kauniita ruusuja! Ja kauniita kuvia muutenkin. Sormustinkukkaa olen pitkään himoinnut, mutta en ole saanut hankituksi.
    Ja kitkemisestä puheen ollen, istutin keväällä useamman siemenpussin sisällön pariin kukkapenkkiin. Mitä ilmeisemmin olen kitkenyt ainakin malvat....

    VastaaPoista